Op weg naar China - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Tygo Qiu Peng Larink - WaarBenJij.nu Op weg naar China - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Tygo Qiu Peng Larink - WaarBenJij.nu

Op weg naar China

Blijf op de hoogte en volg Tygo Qiu Peng

22 Februari 2018 | Nederland, Schiphol

Eindelijk was het vanmorgen zover we gaan op reis naar China. Met de auto eerst naar Schiphol, alle spullen mee. en dat zijn er zo gewoonlijk veel veel. Wel 3x checken of de belangrijkste papieren ook mee zijn.

Bij aankomst op Schiphol konden de koffers direct afgegeven worden bij de bagage drop en daarna nog even gezellig geluncht met Else en Rene op het panoramadek.

Twan heeft nog even de Fokker bekeken van binnen en toen was het tijd om langs de douane te gaan en ons vliegtuig op te zoeken.

Om 17.30 uur gingen we dan vliegen. Twan vond het allemaal weer reuze spannend, hij met papa geoefend om te filmen. En hij wilde de start filmen, bleek toch wel wat lastig te zijn om dan de camera stil te houden. Maar we hadden wel veel plezier tijdens de start.

Om 9.50 uur zijn we geland op het vliegveld van Peking/ Beijing. Hierna was het nog erg lang wachten voor een jongetje dat vol ongeduld zat te kijken wanneer mogen we nu het vliegtuig uit.

Daarna langs de douane en later de koffers ophalen en nog eens langs de douane. Dit duurde voor Twan wel heel erg lang. Waarom moeten deze mensen steeds dat rode boekje zien? was de vraag van Twan, kost veel te veel tijd. Het helpt natuurlijk ook niet dat, het voor ons het eigenlijk midden in de nacht is toen we daar stonden te wachten. Het is hier namelijk al 7 uur later dan in Nederland.

Rond kwart voor 1 in de middag kwamen we aan in ons hotel. Weer een mooi plekje voor ons. De kamer lijkt op een klein appartement en is van alle gemakken voorzien.

Vanmiddag eerst maar even gaan slapen een beetje bijtanken. Twan heeft heerlijk geslapen tot wel 18 uur, en was toen met veel moeite wakker te krijgen. Maar ja we moeten vanavond nog weer slapen en morgen erg vroeg opstaan (5.30uur)om de trein te halen naar Changchun. Dus vanavond lekker rustig aan gedaan een stukje gewandeld hier de omgeving wat verkend. en weer op tijd naar bed gegaan.

Ter informatie: Whatsapp werkt niet in China, dus we kunnen geen berichtjes lezen of versturen.

• 24 Februari 2018 - 16:06

Frank Larink:

Robert, Klara en Twan,
    Bijzonder weer, deel uit te mogen maken van deze geweldige ervaring. Wij vinden het ook wel een eer en net als jullie, spannend.
    Wij hopen dat jullie een goede vlucht naar China hadden Heel veel plezier gewenst morgen in Changchun.
    Wij zijn benieuwd naar jullie volgend verslag
    Groets uit Enschede

• 24 Februari 2018 - 16:57

Alies:

Hallo samen
    Fijn te lezen dat jullie een goeie reis hebben gehad en op het lange wachten voor Twan na ,goed zijn aangekomen.
    En dus een mooi optrekje tot jullie beschikking hebben !
    Slapen lukt er ook lees ik en dat is altijd mee genomen toch ?
    Leuk ook dat Twan leert filmen !
    Zie jullie volgend verslag- plus foto's natuurlijk -weer tegemoet.
    Lieve groetjes van hier .

• 25 Februari 2018 - 09:06

Mireille:

Lieve Robert , Klara en Twan.

Wij kijken net als jullie vol verwachting uit naar de "geboorte "van jullie tweede zoontje en broertje.
    Geniet van alles samen wat jullie nu allemaal beleven en wij wachten vol ongeduld op het vervolg van de blog.
    Dikke knuffel en liefs uit Arnhem

• 25 Februari 2018 - 11:00

Jo:

Hallo allemaal

Mooi dat de reist goed gegegaan is !
    Een heel avontuur boot Twan en ook weer voor jullie natuurlijk.
    Leuk om jullie verslagen te lezen.
    We kijken uit naar de volgende en uiteraard naar de foto’s.