Naar de verboden stad. - Reisverslag uit Peking, China van Tygo Qiu Peng Larink - WaarBenJij.nu Naar de verboden stad. - Reisverslag uit Peking, China van Tygo Qiu Peng Larink - WaarBenJij.nu

Naar de verboden stad.

Blijf op de hoogte en volg Tygo Qiu Peng

08 Maart 2018 | China, Peking

Vandaag waren we van plan om naar de verboden stad te gaan. We waren bijtijds opgestaan om de dag zo goed mogelijk te benutten. Nadat we klaar waren en de rugzak ingepakt,konden we naar de verboden stad lopen. Robert had een soort googlemaps,maar dan in het Chinees. Google werkt hier namelijk niet. Alleen alles staat er in het Chinees op. Na een half uurtje slenteren waren we bij 1 van de poorten en hadden de jongens al geen zin meer en we moesten nog beginnen. Vanaf de poort tot een plein zijn we met een karretje gegaan,konden ze een klein beetje uitrusten. Op het plein aangekomen,waren de militairen met een parade bezig. Deze was wel indrukwekkend. Daarna was het beslissen wat gaan we doen, een beetje rondlopen of echt de verboden stad in met twee jongens die niet willen luisteren en het liefst weer terug naar het hotel willen. We hebben maar besloten om een stukje rond te lopen. Na een uur hadden ze het wel gezien en zijn we terug gelopen naar het hotel.

Daar heeft Twan zijn huiswerk gemaakt en is Tygo met mama naar de speelkamer geweest.

's Avonds hebben we bij de Sweet Dynasty gegeten. Dat is een chinees restaurant met luxe stoelen. niet echt makkelijk zitten aan tafel voor de jongens, maar wel goed gegeten met z'n allen.Met het stokjeseten gaat ons steeds makkelijker af. Na het eten heeft papa met Twan nog een paar spelletjes gedaan in het winkelcentrum en is mama met Tygo naar het hotel terug gelopen. Vandaag is er een Iers gezin in het hotel aangekomen met twee tienerdochters. Deze dochters zijn geboren in China en maken nu een rootsreis met zijn allen. Twan vind dit maar niets. Hij vind China maar een raar land en de mensen zijn ook niet leuk. Ze kijken steeds naar mij en praten vreemd tegen mij en beginnen dan te lachen. Tygo daarentegen begint hele gesprekken met mensen waar wij dan weer niets van begrijpen.

Morgen nog 1 dag hier in Beijing, deze dag gebruiken om de koffers weer in te pakken en te wegen. Kijken of alles nog past. En nog even winkelen voor Klara.

Groetjes uit een zonnig Beijing

• 09 Maart 2018 - 09:59

Mireille:

Lieve Robert, KLara ,Twan en Tygo,

We volgen al jullie verhalen.
    Geniet nog even met z,n viertjes daar in China en dan een goede reis weer naar Nederland.
    Dikke knuffel Mireille Dennis Elora en Aurelia

• 09 Maart 2018 - 14:31

Frank Larink:

Robert, Klara, Twan en Tygo, wij hebben al jullie geweldige verhalen gelezen en waren mooi en ontroerend. Niet zo veel tijd gehad om dan ook overal op te reageren. Jullie hebben je tijd goed besteed in China. Wij wensen jullie een goede vlucht terug naar Nederland en dan komen we Tygo snel welkom heten in de familie!! Groet