Met de trein naar Changchun - Reisverslag uit Changchun, China van Tygo Qiu Peng Larink - WaarBenJij.nu Met de trein naar Changchun - Reisverslag uit Changchun, China van Tygo Qiu Peng Larink - WaarBenJij.nu

Met de trein naar Changchun

Blijf op de hoogte en volg Tygo Qiu Peng

24 Februari 2018 | China, Changchun

Op zaterdagochtend moesten we vroeg opstaan (om 5.30 uur) om met de trein naar Changchun te gaan. helaas was Twan zijn biologisch klokje nogal van slag en zaten wij al om 2.30 uur in de kamer. Twan was al klaar met slapen en had energie voor 10.

Toen maar een spelletje gedaan en wat huiswerk gemaakt. Toch onze tijd nuttig besteed.

Om half 7 werden we opgehaald om naar het treinstation te gaan,hier lijkt het wel een vliegveld. de eerste checkpoint is dat we alle koffers door een scanner moeten halen dan sta je in de stationshal.Hier nog wat donuts gekocht als ontbijt en daar hebben we Angela ontmoet. Onze gids tijdens de reis naar Changchun, zij gaat voor ons de procedure verder begeleiden en zorgen dat we alle papieren in het chinees hebben.

In de hal afscheid genomen van Erik en we zijn toen met z'n vieren naar het perron gegaan waar onze trein al stond te wachten. Hier zijn we om 7.50 uur vertrokken naar Changchun.  We hadden weer een snelle trein,die 300 km/h. kan. Tijdens de reis heeft Twan geslapen als een blok, niet wakker te krijgen.

Om 13.55 uur zijn we gearriveerd in Changchun, Met 2 taxi's zijn we naar ons hotel gebracht. De chauffeur hield er een agressieve rijstijl op na. Het was gasgeven en veel toeteren. Voor de chinezen is dit heel normaal. Als je toetert neem je voorrang.Na een half uur door de stad rijden kwamen we bij ons hotel aan. Dit is hyatt Regency Changchun.Ook hier hebben we weer een prachige kamer, twee kamers zijn er voor ons, met een tussendeur ,de zogeheten connecting rooms. Dit is omdat we maandag met 4 personen zijn en dat mag niet op 1 kamer.

Na alles hier te hebben bekeken zijn we samen met Angela naar een supermarkt gewandeld voor een paar kleine dingen. Het was echt een klein winkeltje, waar je liever niets koopt,maar ja de gids was erbij en zeiden,dat we hier wel de koekjes en drinken konden kopen. we hebben alleen datgene gekocht, waarvan we zeker wisten, dat het goed verpakt was. Na de inkopen zijn we naar een lokaal restaurant gewandeld en hebben daar goed gegeten. We werden geholpen door een jong jochie en die had nogal moeite om zijn ogen op te houden,want hij stond steeds te gapen en stond daar met zijn ogen dicht. Het eten was verder goed,alleen je moet niet kijken hoe het bereid word. 'S avonds genoten van de skyline van Changchun. Deze is erg mooi met al zijn verlichting. Rond 23 uur lagen we allen weer heerlijk in bed.

• 26 Februari 2018 - 09:23

Rene En Else:

Dag lieve schatten,

Wat weer een avontuur....gaat de trein heerlijk "hard hard hard" zoals twan dat vroeger riep...Heeft hij het niet gemerkt omdat hij sliep! Heerlijk joch....
    En dan vandaag de "dag"......

Wij wensen jullie alle liefde van de hele wereld....Neem jullie mooie zonen straks maar mee naar huis....van 2tjes naar 3tjes naar 4tjes (kitty) naar 5jes....mooi getal....een heus echt gezin mee terug naar de familie.....

Heel liefs van ons....ook van Opa!