En dagje rustig aan - Reisverslag uit Peking, China van Tygo Qiu Peng Larink - WaarBenJij.nu En dagje rustig aan - Reisverslag uit Peking, China van Tygo Qiu Peng Larink - WaarBenJij.nu

En dagje rustig aan

Blijf op de hoogte en volg Tygo Qiu Peng

04 Maart 2018 | China, Peking

Vandaag weer bijtijds opgestaan. Erik kwam om 9.30 uur langs om de laatste officiële papieren in orde te maken. Deze documenten gaan dan naar de Nederlandse ambassade in Beijing. En dan krijgen we vrijdag de papieren dat Tygo Nederlander is geworden. en we krijgen een visum in zijn Chinese paspoort om Nederland binnen te komen.

Wij zijn vandaag aan het zwemmen geweest in het zwembad bij het hotel. Tygo voor het eerst in dieper water en hij vond het leuk,lekker spetteren en proberen Twan bij te houden. Het water was wel wat koud, we hebben het een klein uurtje volgehouden en toen stonden de drie mannen te klappertanden en zijn we maar snel er uit gegaan. Na het middageten is papa met Twan naar de winkel geweest. Papa dacht dat Tygo het wel leuk vond om alleen te zijn met zijn moeder. Dat had papa verkeerd, Tygo wilde ook mee, Papa is alleen met Twan weggeweest en hebben gekeken wat er allemaal was. Op de terugweg zijn we door een soort Chinatown teruggelopen,omdat Twan een bepaald soort lekkernij wilde hebben.

Nadat we weer terug waren zijn we in het hotel naar de speelplaats die binnen was geweest,

Daar hadden ze een glijbaan,ballenbak,boekjes,dvd,muziekinstrumenten enz. Tygo heeft zich goed vermaakt, Twan was al een beetje te oud daarvoor.Na dat ze uitgespeeld waren zijn we met zijn allen naar de winkelstraat gelopen, wat de duurste winkelstraat van Beijing is, lijkt wel de PC Hoofdstraat in Amsterdam. Alleen maar dure merken en exclusieve design kleding, juwelen, dure auto's e.d . En de shoppingmalls zijn ook megagroot. Ook was er een speelgoedwinkel waar de jongens hun ogen uitkeken, mega groot. Op deze avenue stond ook groot de "hond" het dierenriem teken voor dit jaar. Dit werd bewaakt door de politie. Wat opvalt is dat in de buurt van het hotel veel politie en militairen zijn, ook staan de brandweer en de ambulances paraat.

Groetjes van ons

• 05 Maart 2018 - 09:21

Rene En Else:

Goede morgen,

Hier alle voorbereidingen voor een gezellig thuis komst inmiddels geregeld.....van het weekend is rene wezen borrelen bij jullie pap, de kat weer verzorgd, buurtzorg op de hoogte van de belevenissen uit China. Michelle heeft alles tot nu toe voor je pap uitgeprint, ze wist niet dat hij op de tablet mee kon lezen.....Zo lief!

Tja nou zijn er twee jongetjes die met papa op stap willen....even wennen Robert. Inmiddels is de dooi hier ingezet en zal de ijsbaan in roodeschool er wel niet meer zijn als juluie thuiskomen....moeten de jongens maar hopen op volgend jaar.....

En nog wat leuks gevonden in de speelgoed winkel of was er teveel.....al iets moois voor jezelf gekocht Klara?
    Het jaar van de hond.......laten Rene en ik nou allebei in dat teken vallen in de chinese horescoop....wat leuk!

Alles gaat hier goed, nu nog wachten totdat het tijd is dat jullie weer thuis komen. Geniet nog maar even van China en elkaar.....lieve groetjes van ons.....

• 07 Maart 2018 - 19:57

Alies:

Hallo samen

Leuk verslag weer met hele leuke foto's , vooral die van Twan en Tygo in het koetsje/kar !
    Wilde al eerder reageren maar de laptop deed "vreemd "en op de telefoon is zo'n gepriegel.
    Jullie hebben het maar druk met allerlei bezigheden , zwemmen , spelen en winkelen !
    Wat zullen jullie goed slapen met zijn allen !
    Ga snel het volgende verslag lezen en weer kijken of er nieuwe foto's bij staan.
    Groetjes .