De treinreis naar Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Tygo Qiu Peng Larink - WaarBenJij.nu De treinreis naar Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Tygo Qiu Peng Larink - WaarBenJij.nu

De treinreis naar Beijing

Blijf op de hoogte en volg Tygo Qiu Peng

03 Maart 2018 | China, Beijing

Vandaag zijn we om 10 uur vertrokken met de taxi van het Hyatt Regency Hotel in Changchun. Vanwege de sneeuw die gevallen is afgelopen nacht duurde de rit wat langer dan verwacht en was het na aankomst bij het station een drukte van jewelste. Aangezien het nog een stuk lopen was en we met alle koffers door de sneeuw moesten sjouwen,gingen we graag op het aanbod van de kruier en hebben we hem daar ook flink voor beloond, Hij wilde 20 Rmb hebben. Dat is ongeveer 3 Euro. Kun jezelf niet voor sjouwen. Bij de aankomsthal was iedereen (chinezen) aan het duwen om maar snel naar binnen te kunnen. We werden bijna naar binnen gedragen, toen begon het feest van de controles. Het is een trein naar Beijing, waar vandaag een groot congres is begonnen van de regering en alle hooggeplaatste personen van de Communistische Partij aanwezig zijn. Hierop zijn alle checkpoint minimaal 3x voor hetzelfde. De koffers zijn 3 x gecheckt en 2x open geweest(er zat een schaar in). Op de heenreis ook al, maar toen was het geen probleem. Onze paspoorten en treinkaartjes zijn wel 5 x gecheckt, door de politie , politie in burger, militairen alles is paraat. Zelfs tijdens het wachten in de rij voor de trein nog eens checken. Ook in de trein veel politie aanwezig. Dus wij waren zeer veilig aan het reizen.

Onderweg hebben we ons goed vermaakt Tygo heeft veel foto's gemaakt met name de lucht en het dak van de trein was erg interessant. Tygo kreeg uitleg van Angela dat zij afscheid van hem zou nemen in Beijing en dat Erik ons deze week verder begeleidt. Tygo wordt steeds losser in de omgang en met name in wat hij niet wil laat hij ons weten of gaat dat gewoon niet doen. Ook staan zijn oogjes nu regelmatig ondeugend te stralen, kijken wat hij nu weer kan doen. Voordat wij kunnen zeggen dat iets niet mag roept hij nietdoen/ nietdoen........

Dus het nederlands begint te komen, woordjes als hallo/ appel/ lekker/oké worden ook gebruikt. Het maken van een puzzel vindt Tygo lastig, of te wel hij heeft er gewoon geen zin in. wanneer er na het maken wel een beloning in het vooruitzicht wordt gegeven, een koekje of snoepje, dan kan hij wel tijd vinden om iets te doen. Puzzelen of kleuren / tekenen.

De reis duurde ongeveer 6 uur, bij het verlaten van de trein ook nog extra controles van koffers en paspoorten. In de aankomsthal snel afscheid genomen van Angela en samen met Erik en een taxi naar het hotel gereden.

Rond 18.30 uur zijn wij weer gearriveerd bij The Imperial Mansion-Marriott Executive Apartments, nu een kamer op de bovenste verdieping gekregen. Volgens Twan geen mooie kamer. want het uitzicht is op het hotel waar alle hoogwaardigheidsbekleders van het congres logeren. Vorige week hadden wij een kamer met uitzicht op een drukke straat was veel gezelliger volgens Twan.

Helaas zijn we de kabel om de foto over te zetten kwijt,dus die moeten we nog zoeken. Als we de kabel hebben komen de foto's bij het verhaal.

• 03 Maart 2018 - 22:53

Katrijn:

Haha wat heerlijk de BOC-methode (bedriegen, oplichten en chanteren) wordt goed toegepast door jullie allemaal. Geen spelletje zonder beloning. En met beloning krijg ik je waar ik je wil hebben, heerlijk. Op de vorige foto's te zien volop winter in china. Hier ook, schaatsbaan wordt goed gebruikt in roodeschool, erg gezellig. Jammer dat jullie dat nu missen. Leuk dat de eerste woordjes er al zijn, en wat snel!!! En ondeugende oogjes zullen jullie nog wel veel meer zien, waarschijnlijk 2 paar tegelijker tijd. En een driftbui hier en daar is ook heel normaal, iedereen moet weer zijn eigen plek in het nieuwe gezin krijgen. Alhoewel dat voor een 6 en 8 jarige natuurlijk totaal anders voelt, dus zullen de driftbuien heel wat heftiger zijn dan voor een peuter die een baby-broertje krijgt. maar komt wel goed. Nog een paar nachtjes Twan dan ben je weer thuis. Hebben jullie alvast een aftelkalender gemaakt?

• 04 Maart 2018 - 09:23

Corina:

Hallo Allemaal,
    Wat heerlijk om te lezen dat ook Tygo al wat ondeugender wordt. het lijkt erop dat hij zich bij jullie wel op zijn plek voelt en dat het dus goed voelt.
    Misschien leert hij wel sneller Nederlands praten doordat hij veel met Twan speelt. kinderen onderling leren snel.
    Is Twan ook weer aan het oefenen met het Chinees???
    Wij vinden het heerlijk om alles zo goed te kunnen volgen. Nu de laatste loodjes nog en dan..... THUIS

groetjes van ons alle drie.

• 04 Maart 2018 - 12:12

Alies:

Hallo Allemaal

Wat is het ook een onderneming he daar in het verre China ??
    Op het ongemak na toch wel leuk dat er sneeuw ligt en bij nood ( lees koffers sjouwen) is er wel weer iemand die voor een riante beloning van 3 euro het spul op plaats van bestemming helpt !
    Ik zou wel helemaal gek worden van alle co's maar ja je moet het er mee doen !!
    Werd de schaar in beslag genomen of mocht je hem wel weer mee nadat je had uitgelegd dat deze voor het freubelen was ?
    Geweldig om te lezen hoe de eerste nederlandse woordjes al ontstaan !!
    Hoop dat de heren inmiddels wat zijn opgeknapt en dat mama verschoond blijft van de griep !
    Hoop dat de kabel weer boven water komt zodat we ook beeldmateriaal hebben , zo leuk om de foto's erbij te zien !!
    Zie weer naar jullie volgende verslag uit !

Eerst maar weer een lieve knuffel vanuit Winsum Xx