Laatste dag Changchun - Reisverslag uit Changchun, China van Tygo Qiu Peng Larink - WaarBenJij.nu Laatste dag Changchun - Reisverslag uit Changchun, China van Tygo Qiu Peng Larink - WaarBenJij.nu

Laatste dag Changchun

Blijf op de hoogte en volg Tygo Qiu Peng

02 Maart 2018 | China, Changchun

Vandaag weer wat meer rust in onze dag, dus een kort verslag. We hadden vanmorgen twee van de drie de mannen ziek. Een met griepverschijnselen en 1 voelt zich lamlendig en heeft overal spierpijn. Gaat verder goed in de ziekenboeg hier. Veel van deze klachten komen waarschijnlijk ook van de hoge temperatuur hier binnen in ons hotel, het is hier 25 graden en er kan hier niets open om even te luchten. Overal is het dezelfde temperatuur.

Vanmorgen met Tygo toch naar buiten geweest en was hier vannacht nog wat sneeuw gevallen en het leek mij wel leuk om te spelen in de sneeuw in het park dicht bij het hotel. Tygo had zijn nieuwe jas aangetrokken en heeft eerst even voor de spiegel staan kijken of hij wel goed genoeg was. Dus wij samen op pad, het waaide vandaag wat meer en daardoor voelde het wat kouder aan, Tygo vond het eigenlijk geen goed plan maar sjokte toch maar met zijn moeder mee naar het park.

daar aangekomen bleek dat de dans en gym activiteiten voor de ouderen al was begonnen daar hebben we even gekeken. Was niet goed zei Tygo en hij liep weer verder. spelen met sneeuw en sneeuwballen maken was ook niet zijn ding, pas toen hij andere kinderen met sneeuw zag spelen pakte hij ook voorzichtig een beetje sneeuw op om daarna tegen mij aan te gooien. een sneeuwpop maken wilde hij niet. Hij begon vast aan de wandeling terug naar huis.

Vanmiddag hebben we allen nog nog even gewinkeld in Changchun en zijn hierna nog gaan eten bij de pizzahut. De pizzahut werkt hier net als een restaurant, je krijgt een plaats aangewezen en wacht dan tot er iemand bij je komt, dan je bestelling doorgeven en in dit geval 2 x terug komen om te vertellen dat het nog even zou duren voordat het eten zou komen en om te checken of we wisten wat we hadden besteld.

Uiteindelijk ons eten toch nog redelijk vlot gekregen en het smaakte ons goed.

Dit is ons laatste dag hier in de provincie Jillin. De geboorteprovincie van Tygo. Changchun een stad met naast Chinees ook koreaanse en Japanse invloeden. Wat vooral te zien is dat in winkels zeker kleine winkeltjes de tekst in Koreaans en Chinees wordt aangegeven. In Yanji yanbian ( de stad waar we gisteren waren) was de koreaanse invloed nog veel groter en meer zichtbaar in de straten. Zoals bijvoorbeeld de kapsel van de mannen lijken veel op 1 persoon bekend uit Noord Korea. ook Tygo's kapsel lijkt hierop. Of zoals onze gids Angela uitlegde: de mensen geven veel geld uit aan dure kleding en tassen ed om zo indruk te maken op hun omgeving. Ze zien er altijd tiptop uit wanneer ze buitenshuis zijn. Terwijl er dan vaak bezuinigt wordt op gezond/ goed eten.

Wij zien er allemaal naar uit om weer naar Beijing te gaan, wel weer een lange reisdag met de trein, maar volgens Twan weer een stap sneller naar huis. Hij kan niet wachten om weer naar huis te gaan. Net als wij trouwens, we hebben de paspoort van Tygo binnen dus we kunnen gaan, op naar Beijing.

• 02 Maart 2018 - 18:54

Rene En Else:

Wat bijzonder......dat Yanji Yanbian koreaanse en Japanse invloeden heeft, ook wel weer begrijpelijk omdat het er dichtbij ligt.......

Fijn dat het met Tygo al beter gaat, nu de andere twee mannen nog....wilde die niet even een frisse neus....ik word elke dag door Rene even naar buiten gedaan hihihi

Morgen staat kip halen op het programma. ....je pa vroeg: rene ga jij nog naar de markt? Je kent ze hè. ....eh nee....hoezo, wil je kippen poten? Ja 4 graag, hier heb je geld.....whaahahahhaaa.....
    En dan ook maar even op de koffie...even babbelen......

Morgen weer in de trein heerlijk naar de laatste stop en van daar uit weer naar huis, nog even geduld Twan bijna naar huis.....

Lieve groetjes uit het koude Nederland. .....-9 maar van het weekend word het weer warmer.....

• 03 Maart 2018 - 13:08

Mireille:

Lieve allemaal,

Wat beleven jullie dit allemaal mooi samen.
    Het is heel erg leuk om jullie blog te lezen en de foto's te bekijken.
    Geeft ons het gevoel dat we er toch een beetje bij zijn.

Het zal voor jullie alle 4 nog wel beetje wennen zijn maar dat gaat helemaal goed komen.

Liefs uit Arnhem

• 04 Maart 2018 - 11:47

Alies:

Nog even een reaktie op jullie verslag van gisteren.
    Had gisteren geen tijd over , Ryan is hier te logeren dus genoeg te doen.
    Geen wonder dat je ziek bent bij een temperatuur van 25 graden en geen raam dat open wil , bahh !!
    Toch goed dat je Tygo mee naar buiten hebt gelokt , een op een aandacht lijkt me ook wel even fijn maar dan toch leuk om te lezen dat hij weer terug wil naar de anderen !