Naar het tehuis van Tygo - Reisverslag uit Yanbian, China van Tygo Qiu Peng Larink - WaarBenJij.nu Naar het tehuis van Tygo - Reisverslag uit Yanbian, China van Tygo Qiu Peng Larink - WaarBenJij.nu

Naar het tehuis van Tygo

Blijf op de hoogte en volg Tygo Qiu Peng

01 Maart 2018 | China, Yanbian

Vandaag weer een drukke dag geweest voor de jongens. En vooral een spannende dag. Wij zijn vanmorgen vroeg opgestaan om met de trein naar Yanji te gaan, Hier staat het huis waar Tygo 6 jaar heeft gewoond.

Maar de dag begon al goed, Twan was gisteren al ziekjes wakker geworden en dat was vandaag nog steeds niet over. En natuurlijk ook vannacht Tygo niet lekker geworden, ook koorts , hoesten en snotterig. Dus eerst vanmorgen overleg met Angela of het wel verstandig zou zijn om te reizen vandaag. Angela wilde overleggen met ons want het sneeuwde volgens haar flink en straks rijden er misschien geen treinen meer. Uiteindelijk toch maar besloten om te gaan, want verder is er geen tijd meer voor om nog naar Yanbian, Yanji te gaan, voordat wij zaterdag weer terug gaan naar Beijing. Morgen moet het Chinese paspoort van Tygo namelijk opgehaald worden.

Vanmorgen met de trein van 8.45 uur vertrek uit Changchun, dit was de bedoeling ware het niet dat de trein forse vertraging had t.g.v. de sneeuw. We zijn om 9.30 uur vertrokken met een high speed train, maar deze heeft de hele tijd op een langzamer snelheid gereden dus kwamen we ook later aan in Yanji. Met een taxi zijn we naar het tehuis gereden, waar rond 12.30 uur zijn gearriveerd.

Daar aangekomen kregen we een lunch aangeboden, we zouden eerst gezamenlijk eten met alle andere kinderen, maar doordat wij laat aan kwamen hebben we alleen gegeten. De lunch bestond uit 2 dumlings gevuld met een erg pittige groente mix en stukjes kool in een soort chilli saus, Ook erg pittig en een half ei en een kommetje sojamelk. dit alles ook zo geserveerd als Tygo gewend is op een metalen bord.

Daarna moesten we nog even wachten, want alle kinderen doen daar een middag dutje ongeacht de leeftijd van het kind. Rond 13.45 uur konden we naar de kamers van de kinderen waar Tygo in de groep heeft gewoond en mochten we foto's maken. Ook de slaapkamer van de groep van Tygo staat op de foto, 1 lege kamer hier slapen de kinderen op de grond. de volgende reden werden daarvoor gegeven: kind kan zo niet uit bed vallen en omdat ze vloerverwarming hebben is het altijd lekker warm. en warm is het daar binnen zeker, voelde voor oons aan als 30 graden binnen. We hebben kennis gemaakt met 4 verzorgers van Tygo. een daarvan gaf hun ook soort van les , wij mochten 's middags ook even meekijken in zo'n les.

Daarna hebben we cadeautjes uitgedeeld aan alle kinderen en aan de verzorgsters en werd het tijd om afscheid te nemen van het tehuis. Tygo had al aangeven dat hij wel weg wilde en er kon nog net een kort afscheid vanaf naar de overige kinderen van tot ziens, met de verzorgsters nog 1 x op de foto en dan rennend naar buiten. Zo dat hebben we weer gehad dacht hij waarschijnlijk nu snel weg voordat mijn broer en mama en papa mij hier vergeten.

Twan vond het maar vreemd gaan in het tehuis, kinderen die niet direct hun cadeautjes mochten uitpakken e.d Hij was blij dat wij eindelijk weer weg gingen.

Hierna zijn we met de taxi naar de plek gereden waar Tygo volgens de papieren is gevonden. Ook hier hebben we foto's gemaakt. Het blijft toch een raar idee dat iemand Tygo daar heeft neergelegd in een dekentje en toen is weggelopen. Tygo zelf had hier helemaal niets mee en wilde zo snel mogelijk weer naar de auto, hij had het koud.

Gezien het feit dat alle mannen niet erg fit waren vanmiddag maar gezegd dat we geen sightseeing in Yanji stad wilden, maar liever terug gingen naar het station om een trein te krijgen terug naar Changchun. Op het station aangekomen bleek dat alle treinen nu al een vertraging hadden van ruim 2 uur, we kregen om 16 uur nog een kaartje voor de trein van 14.15 uur en konden om 16.45 uur toch nog mee met de trein.

Om 20.30 uur waren we weer terug in het hotel, hier nog wat gegeten en toen snel de jongens in bed gelegd.

• 01 Maart 2018 - 19:48

Rene En Else:

Whahaaaa......gelukkig was het geen kippensoep!!!!! Wat kijk je toch weer mooi.....is met liefde gemaakt maar wel een beetje pittig hihihih......

Och wat weer een avontuur met het eten....en heerlijk om te lezen dat Tygo net zo reageert als Twan toen..
    Hij heeft gelijk, en net als Twan snel door dat hij goed zit in dit gezin.....lekker mee naar Nederland.....waar hij straks in een mooie slaapkamer met een prachtig bed mag slapen, spelen en opgroeien.....

Snel zijn paspoort halen en dan snel door naar Beijing.....wat heerlijk.
    En Twan de lieverd, heerlijk slapend in de trein.....Tygo vond het vast een avontuur de trein......
    En jullie, trotse nieuwe papa en mama.....

Hier thuis gaat alles goed, pa krijgt lekkere bakjes eten, poes weer goed verzorgd.....nadat ze zelf haar zak met brokjes had open getrokken.....het is hier -7 en in de nacht nog kouder, dus pa komt even niet buiten.....

Het regelt zich, net zoals bij jullie......nog een paar dagen en dan komen jullie alweer thuis.....fijn

Lieve groetjes van ons

• 01 Maart 2018 - 22:49

Alies:

Dag allemaal,
    Nou , dat was weer een enerverende dag en ik (sentimentele huppelkato ) hou het weer niet droog bij de gedachte inderdaad aan een ( wanhopige , dat kan toch niet anders ? )moeder die haar kindje daar achterlaat ....
    Wel mooi natuurlijk dat Tygo toch met jullie mee wil en het liefst ook zo snel mogelijk , hij heeft er tenslotte 6 jaar doorgebracht !
    Nou en wat betreft het eten , lijkt me nou niet echt tof als je niet helemaal fit bent ?!
    Gelukkig toch met de trein terug kunnen reizen.
    Wens jullie allen beterschap !
    Leuke foto's allemaal hoor !!
    Kijk al weer uit naar jullie volgende verslag !
    Liefs vanuit het koude Winsum (ochtend min 9 en nu min 5.5 met een straffe oostenwind erbij !! brrrr)
    Xx

• 02 Maart 2018 - 11:40

Corina:

Wat weer een mooi verslag. Allereerst wensen wij jullie heel veel beterschap. Hopen dat het hierbij blijft. En niet erger wordt met de koorts en dergelijke. Wat geweldig om te lezen dat Tygo geen tijd had voor de afscheid ceremonie. Hij wil gewoon met jullie mee!!!

Goede tijd voor zover het gaat met z'n viertjes. We hopen dat de rest nog voorspoedig gaat verlopen. Nu een week en dan weer met het vliegtuig terug naar HUIS.