De dag van de ontmoeting met onze tweede zoon. - Reisverslag uit Changchun, China van Tygo Qiu Peng Larink - WaarBenJij.nu De dag van de ontmoeting met onze tweede zoon. - Reisverslag uit Changchun, China van Tygo Qiu Peng Larink - WaarBenJij.nu

De dag van de ontmoeting met onze tweede zoon.

Blijf op de hoogte en volg Tygo Qiu Peng

26 Februari 2018 | China, Changchun

Vandaag is het dan eindelijk zover. We gaan onze zoon en broertje ontmoeten. Twan vindt het allemaal reuze spannend en wilde zeker niet te laat zijn vandaag . Hij was om 2.30 uur al wakker en klaar om te gaan. Niets kon hem weer motiveren om naar bed te gaan om nog een paar uur te slapen. Want stel dat we te laat zouden zijn........

Vanmorgen met Angela rond half tien vertrokken naar het registratie kantoor, hier zou onze zoon ook naar toe worden gebracht.

Iets voor tienen werden we naar een klein kamertje begeleidt en daar waren de 2 officials die de procedure regelen ook aanwezig en ook al onze zoon en zijn 2 begeleiders van het tehuis uit Yanbian waren al aanwezig.

Het was een spannend moment om te zien hoe Twan en natuurlijk onze tweede zoon de ontmoeting zouden beleven. Dit verliep perfect, we werden door onze zoon direkt aangesproken als papa en mama en kregen een handje, Twan werd aangesproken als grote broer en lachend begroet. Binnen een paar tellen zaten ze samen te spelen, werden de kadootjes gegeven en hadden ze groot lol in het kleine kamertje waar de temperatuur erg hoog was. Bij beide jongens stond al snel het zweet op hun hoofd. Ondertussen begon voor ons de papierwinkel samen met Angela, onze gids, veel formulieren invullen en ten slotte met een duimafdruk en handtekening ondertekenen. Van onze zoon werd er nog een handafdruk gemaakt. Eindelijk volgens de jongens konden we na anderhalf uur het pand verlaten om daarna met onze taxi naar de volgende officiële instantie te reizen namelijk de Notaris. Hier opnieuw formulieren invullen tekenen , kopieën inleveren van alle andere documenten. De beide jongens waren ondertussen al enigszins baldadig aan het worden met een bal en werd er aardig door de ruimte gevoetbald waar overal computers staan,en waren ze druk met de tikkertje spelletjes. Gelukkig was het intussen lunchtijd en waren er niet veel mensen meer op het kantoor aanwezig. Dit betreft namelijk 1 grootte ruimte met allemaal bureautjes naast elkaar waar diverse zaken geregeld worden. Na nog een officiële adoptiefoto te hebben gemaakt hier op kantoor konden we eindelijk weer gaan. Eenmaal buiten kregen we te horen dat er nieuwe pasfoto's van onze zoon gemaakt moesten worden, degene die hij mee had gekregen van het tehuis waren afgekeurd, tevens moeten wij als ouders ook nog foto's weer laten maken voor andere officiële papieren met alleen wij en onze tweede zoon. Twan mocht hier niet bij op, hij zat dus keurig aan onze voeten met het idee dat hij er ook bij stond. Eindelijk hierna konden we terug naar ons hotel om eens aan elkaar te wennen en te gaan lunchen, want de beide jongens hadden intussen flink honger gekregen van al het wachten en verplicht stil te zitten, ondanks de koekjes en snoepjes....

Nu natuurlijk het belangrijkste de naam van onze zoon is:

Tygo Qiu Peng Larink

Tygo werd in het tehuis vaak aangesproken met Pengpeng, dit werd als een koosnaampje gebruikt.

's middags hebben we het rustig aan gedaan en zijn we nog even naar een park in de buurt van het hotel gewandeld. Wat opvalt is dat ook Tygo weinig zin heeft in wandelen, lijkt erg op hoe we Twan in die periode hebben leren kennen. Men was in het tehuis blijkbaar bang dat hij het koud zou krijgen hier in de hoofdstad. Hij heeft maar 4 lagen ondergoed aan en 2 broeken over elkaar aan. en dan nog hemd en 2 t-shirts en nog een trui.

Tygo lijkt zich aardig op zijn gemak te voelen bij ons en de jongens onderling zijn al even aan het kijken geweest wie er het beste en de sterkste is. Het is erg mooi om te zien hoe ze elkaar aftasten, ondanks het feit dat ze beide erg moe waren vanmiddag. Twan van het vroege opstaan en Tygo moest vroeg opstaan want hij kwam met de trein naar Changchun, deze rit duurde ruim twee en half uur en natuurlijk alle spanning van hoe het zou gaan vandaag. Voor Tygo was het ook afscheid nemen van zijn verzorgers in het tehuis, deze kwamen namelijk niet mee naar de hoofdstad. Tygo werd door twee dames begeleidt die van de administratie zijn van het tehuis.

Na het avondeten op de kamer zijn de beide jongens vroeg in slaap gevallen. Ook al wilde Twan graag langer wakker blijven, want ik ben de oudste en mag dus later naar bed. Is dat niet gelukt.

• 26 Februari 2018 - 17:22

Rene En Else:

Jeeheee.....Daar is ons nieuwe neefje......welkom Tygo!

Och och.....net als twan alles aan want anders krijgt hij het koud.....maar dat komt goed.....Twan is ook al aardig gewend, en de trampoline staat er nog dus nu ook maar weer heerlijk conditie opbouwen, klimmen schommelen heerlijk samen spelen......

Geweldig....We vinden het geweldig.....

Heel veel liefs van ons.....mooi (zoals rene dat zegt, gelukkig)

Rene en Else

• 26 Februari 2018 - 19:28

Linda:

Wauw!!! Wij krijgen er hier ook kippenvel van! Maar het is hier ook heel koud! Haha! Wat een mooie naam en een mooie foto's!! Tygo, van harte welkom in de familie. Geniet van elkaar en tot gauw! Liefs van Bertram linda Jimmy Tiemo en Milan

• 26 Februari 2018 - 21:35

Alies:

Lieve allemaal
    Wat weer een ontroerend verhaal op alle fronten !
    Maar ook heerlijk om te lezen dat het tussen Twan en Tygo zo goed gaat !!
    Dat was toch wel even spannend .
    Hele mooie naam ook !
    Wens jullie alle geluk van de wereld en natuurlijk hartelijk welkom in de familie lieve Tygo !!
    Ga nu even de foto's bekijken .
    Lieve groetjes van hier .♡

• 26 Februari 2018 - 22:12

Katrijn:

Gefeliciteerd, met jullie Tygo. Daar horen idd slingers bij! Wat heerlijk dat de jongens samen gelijk alles op stelten hebben gezet. Lekker samen nieuwe herinneringen maken tijdens jullie eerste uren samen.

• 26 Februari 2018 - 22:27

Mireille :

Welkom lieve tygo.

Wat ontzettend leuk dat de broertjes al gelijk met elkaar spelen.
    Heel veel geluk

• 26 Februari 2018 - 22:53

Gertjan:

Wat prachtig om te lezen!
    Mooie naam; Tygo
    Heel veel geluk met elkaar!
    Groetjes Gertjan en Monique

• 27 Februari 2018 - 12:45

Gitte:

Wat fijn om te lezen dat alles goed gaat met jullie gezin. Spannend natuurlijk, maar wat fijn dat Twan en Tygo gelijk met elkaar gaan spelen, prachtig. Ook ontzettend mooie foto's!
    Veel geluk samen!
    Groetjes uit Neede.

• 27 Februari 2018 - 12:45

Michelle:

Ohhh wauuwww !
    Kreeg er un beetje een brok van in me keel, wat prachtig !
    Wat een prachtig gezin , Gefeliciteerd !
    En wat fijn dat Twan zo goed met hem is (echt un grote broer !)
    Hele mooie en fijne tijd !! Liefsss en Dikke Kus X❤

• 27 Februari 2018 - 13:18

Jo:

Hoi allemaal, van Harte met jullie zoon en broertje Tygo
    Wat een spannende dag jullie zullen allen wel erg moe zijn.
    Geniet van elkaar en heel veel plezier samen.

• 27 Februari 2018 - 15:52

Frank Larink:

Wat een mooi verhaal weer, wij vinden Tygo ook een mooie naam en zijn blij dat Twan en hij het al zo goed kunnen vinden al is hij natuurlijk de grote broer.
    van ons gefeliciteerd, heel veel geluk met elkaar en wij zijn er van overtuigd dat jullie dit heel goed kunnen.
    Veel plezier nog in China. tot het volgende bericht!!

• 27 Februari 2018 - 18:10

Annika:

Oh zoooo geweldig! Jakob en Aibel kunnen niet wachten om Tygo te ontmoeten en Aibel hoopt dat hij snel vrienden met hem kan worden :D
    Gefeliciteerd jullie en nog veel plezier in China en succes en sterkte met de rest van de papierwinkel en bureaucratische handel!

• 09 Maart 2018 - 16:32

Jays:

Van harte gefeliciteerd met jullie zoon Tygo! Heel veel geluk met z'n vieren en geniet met elkaar!
    Lieve groetjes van Albert, Jays en Dani